April -24

Nyhetsbrev 12/4 - 24

Hej från ett soligt campus!

I morse fick vi njuta av en riktig vårmorgon här i Umeå. Härligt!
Veckan har rullat på för oss och ettorna har haft en ”munta” och sedan börjat med samtalsmetodik. Tvåorna har jobbat på med projektledningen och haft projektavstämning och treorna har haft panelfrågestund men handledare och examinatorer under veckan. Det låter som en otroligt lärorik vecka för er alla!

Så vad är på gång framöver då? Jo, först och främst är det ju sista anmälningsdag på måndag 15/4. Glöm inte att ansöka om du är i fas för det (tvåorna och treorna). För er på termin 5 påminner jag om mitt vägledningsdokument som ligger ute i programplattformen i tråden inför Informationsträffen jag höll tidigare i år: https://www.canvas.umu.se/courses/5456/discussion_topics/294226?module_item_id=519734

OBS: När ni får frågan ute på Antagning.se om ni söker kurser som fristående eller som del i program, ska ni ALLTID ange som fristående. Jag kommer att finnas tillgänglig under måndagen till er som har sistaminuten-frågor. Försök ställa dem på förmiddagen så att jag hinner besvara dessa innan arbetsdagens slut.

Tips:
Tisdag 16/4, 12:15-13:00 (Zoom). Fem tips för att lyckas med hemtentan. Arrangör: Universitetsbiblioteket. Kräver anmälan innan 15 april. https://www.umu.se/kalender/fem-tips-for-att-lyckas-med-hemtentan_11875914/

Onsdag 17/4, 12:30-13:00 (Digitalt). Slutför din uppsats. Konkreta tips om motivation, planering och kreativitet som kan vara till hjälp i din skrivprocess för att slutföra din uppsats. Arrangör: Uppsala universitet via Studenthälsa.se: https://studenthalsa.se/kalendarium/slutfor-din-uppsats/Links to an external site.

Lediga jobb inom ert område:

Föreningsadministratör, Idrottskonsulent. Mariedals Ik, Borås:
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28682000Links to an external site.

Verksamhetsledare till Gränby och Gottsunda allaktivitetshus, Kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen, Uppsala kommun: https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/hitta-och-sok-jobb/sok-lediga-jobb/Details/?id=36005Links to an external site.

Utvecklingsledare med inriktning utbildning och kompetensförsörjningsfrågor, Vänersborgs kommun:
https://vanersborg.varbi.com/job/vanersborg/utvecklingsledare_med_inriktning_utbildning_och_kompetensforsorjningsfragor-716336.htmlLinks to an external site.

Distriktsidrottschef, Riksidrottsförbundet, Stockholm:
https://riksidrottsforbundet.workbuster.com/jobs/270756-riksidrottsforbundet-soker-distriktsidrottschef-stockholmLinks to an external site.

Jag önskar er en fortsatt solig och trevlig helg!

//Camilla

Nyhetsbrev 5/4 - 24

Hej!

Påskhelgen bjöd på både snöblandat regn, kyla och strålande sol – helt i linje med vad som kallas typiskt april-väder! Jag hoppas i alla fall ni fick möjlighet till lite avkoppling.

I veckan har det varit föreläsning för ettorna om projekt och projektledning och tvåorna har haft litteraturseminarium. Treorna jobbar på med sitt examensarbete och laddar just nu inför panelfrågestunden med handledarna och examinatorerna nästa vecka. Spännande!

Umeå universitet utvecklar student- och utbildningswebben och önskar input från studenter. Vill du vara med och utveckla webben kan du läsa mer om det och anmäla dig här: https://www.umu.se/nyheter/hjalp-oss-gora-universitetets-webb-battre_11916075/

Tips:
Tisdag 9 april 12:15-13:00 (Zoom). 12 tips för bättre koncentration. Del i en föreläsningsserie som fokuserar på strategier för framgångsrika studier. Arrangör: Universitetsbiblioteket. Kräver anmälan.

Onsdag 10 april 12:10-12:55 (Zoom). Självmedkänsla. Lär dig mer om det och få verktyg att hantera utmaningar under studietiden. Arrangör: Karolinska institutet. Kräver anmälan.
https://studenthalsa.se/kalendarium/sjalvmedkansla/Links to an external site.

Lediga jobb:
Kanslist. Rotebro IS FF, Sollentuna.
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28649070Links to an external site.

Samordnare för ungdomsverksamhet, Kultur- och fritidsförvaltningen, Ung Fritid, Hässleholm.
https://hassleholm.varbi.com/what:job/jobID:709703/type:job/where:1/apply:1Links to an external site.

Handläggare för Fysisk aktivitet på recept, Akademiskt primärvårdscentrum, Region Stockholm.
https://www.regionstockholm.se/jobb/for-dig-som-letar-jobb/lediga-jobb/stockholms-lans-sjukvardsomrade/handlaggare-for-fysisk-aktivitet-pa-recept-akademiskt-primarvardscentrum/Links to an external site.

Kom ihåg (gäller er på termin 4 eller 6): Antagning.se stänger 15 april. Ibland kan systemet bli överbelastat sista dagarna, så ett tips är att inte vänta till sista minuten.

Trevlig helg!

//Camilla